راهنمای سریع استفاده از Visual C++ IDE


برای یادگیری C یا C++ شما باید به عملیات کامپایل و اجرای برنامه های ساخته شده توسط خودتان مسلط باشید. Visual C++ یک محیط توسعه مجتمع است. این محیط شامل هر چیزی است که شما برای ویرایش و کامپایل و تست و اشکال زدایی برنامه ها به آن نیاز دارید. این مقاله نوشتن و کامپایل کردن کد با استفاده از Visual C++ را پوشش می دهد.

اولین برنامه با C++ - سلام دنیا


بهترین راه برای یادگیری هر چیزی در جریان آن قرار گرفتن است پس اجازه دهید با نوشتن یک برنامه ساده سلام دنیا آموزش C++ را شروع کنیم.

آشنایی با متغیرها در C++

یادم نمی آید
به درس دوم از سری آموزشهای C++ خوش آمدید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه در C++ متغیرها را اعلان و استفاده کنید. یک متغیر یا شی در زبان C++ برای نگهداری داده ها در برنامه بکار می رود. یک متغیر به محلی از حافظه کامپیوتر اشاره دارد. شما می توانید در این محل داده قرار دهید و یا داده های موجود در آن را بازیابی کنید.

آشنایی با ثابتها در C++


این مقاله به شما آموزش خواهد داد که چگونه ثابتها را در C++ اعلان کرده و از آنها استفاده کنید. ثابتها مکان مشخصی از حافظه هستند که پس از مقداردهی اولیه قادر به تغییر مقدار آن نیستید. بطور کلی ثابتها ویژگی مفیدی هستند که می توانند از اشکالات برنامه ها و خطاهای منطقی جلوگیری کنند.

آشنایی با ورودی و خروجی در C++


این مقاله مطالبی در مورد مفاهیم پایه ورودی و خروجی در C++ را به شما یاد خواهد داد، همچنین کلاس String را نیز به شما معرفی خواهد کرد. معمولا ورودی و خروجی یکی از مهمترین قسمتهای هر برنامه می باشند. برای انجام هر کار مهمی برنامه شما باید بتواند داده های ورودی را دریافت نموده و نتیجه را گزارش دهد.

پردازش شرطی - قسمت اول


این مقاله دستورات شرطی در c++ را معرفی می کند.پردازش شرطی اجازه تعیین اجرای قطعه ای از کد در صورت معتبر بودن یک شرط تعیین شده را می دهد. در این مقاله برای تشریح نحوه استفاده از اجرای شرطی مثال ساده ای با نام بازی حدس زدن نوشته خواهد شد.

پردازش شرطی - قسمت دوم


در این مقاله با دستور switch در C++ آشنا خواهید شد. دستور switch دستوری است که بجای if/else های زنجیره ای استفاده می شود. دستورات if/else زنجیره ای هنگامی رخ می دهد که چندین انتخاب در بعضی از شرطها وجود دارد.

آشنایی با حلقه ها در C++


این مقاله سه نوع حلقهکه در برنامه های C++ استفاده می شود را پوشش می دهد. حلقه ها برای اجرای قطعه ای از کد به تعداد مشخص ساخته شده اند. همچنین حلقه ها می توانند برای اجرای تکراری قطعه ای از کد تا تغییر حالت یک شرط منطقی ساخته شوند.

مقدمه ای بر اشاره گرها در C++


اشاره گرها در C و C++ متغیرهایی هستنند که آدرسها را در خود نگهداری می کنند. آنها قدرت بیشتری رابرای برنامه نویس فراهم می کنند و به او در دسترسی به داده ها و تغییر آنها از روشهایی که در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی دیگر دیده نمی شود، کمک می کنند. همچنین آنها برای ارسال پارامترها به توابع مفید هستند. وقتی که از آنها بصورت نادرست استفاده شود منبع خطاهای برنامه و اشکالات برنامه خواهند شد.

مقدمه ای بر کلاسها در c++


این مقاله کلاسها و اشیا را به شما معرفی می کند. استفاده از اشیا در c++ مسیری برای طراحی و نوشتن برنامه ها تعیین کرد. کلاسها برای مدلسازی اشیای دنیای واقعی استفاده می شوند. کلاسها داده ها و توانایی های آنها را کپسوله می کنند.

چند مثال در c++


در این مقاله به منظور بررسی مطالب ذکر شده در مقاله های گذشته چند مثال بررسی شده است. پس از خواندن هر مثال ابتدا سعی کنید خودتان آن برنامه را نوشته و بعد با برنامه ارائه شده مقایسه کنید.