الگوریتم تشخیص برخورد Collision Detection
game

تشخیص برخورد دو شی و محاسبه نحوه برخورد و خصوصیات آن از جمله مسائل مهم در ساخت بازیهای کامپیوتری می باشد. در این مقاله الگوریتم تشخیص برخورد بصورت ساده و مقدماتی مورد بررسی قرار گرفته است و کدهای مربوط به هر بخش با استفاده از زبان Visual Basic نوشته شده است.

آشنایی با Robocode
robocode

Robocode سیستم شبیه ساز نبرد روباتها می باشد که به زبان Java نوشته شده است. در این سیستم شما می توانید روبات خود را با استفاده از متدها و رویدادهایی که برای کلاس از پیش ساخته شده Robot نوشته شده است ساخته و دائما آن را تقویت نمایید و در نبرد روباتها شرکت نمایید.

الگوریتمهای تعقیب و گریز
game

 الگوریتمهای جستجو کردن و گریختن بکار رفته در بازی اختلاف زیادی در نوع بازی شما بوجود می آورد. دشمنان شما می توانند همه نوع حر کات و توانایی ها را داشته باشند، اما اگر آنها نتوانند هوشمندانه موقعيت بازیگر را تعيين کنند (به منظور تعقيب و گریز)، ترس را القا نخواهند کرد و یا احساسات واقعی را بيان نمی کنند. این مقاله به بررسی الگوریتمهای ساده و مقدماتی در این زمینه می پردازد.

برنامه نویسی بازی را چگونه آغاز کنیم؟
game

اگر شما هم جزو علاقمندان ساخت بازی هستید و تا حالا شروع به این کار نکرده اید، این مقاله به شما کمک می کند که با مسیر برنامه نویسی بازیهای کامپیوتری آشنا شوید

برنامه نویسی OpenGL در .NET با استفاده از CsGL


 OpenGL یک API چند پلتفرمی صنعت گرافیک برای گرافیکهای سه بعدی پشتیبانی شده توسط اغلب توسعه دهندگان این صنعت است که بطور وسیعی برای گرافیکهای کامپیوتری، انیمیشن، Multimedia و بازیهای کامپیوتری استفاده می شود. این مقاله نحوه برنامه نویسی OpenGL با استفاده از کتابخانه CsGL را بررسی می کند.

جمعیتها در هوش مصنوعی
game

تا حالا به بازیهای استراتژی با دقت توجه کرده اید؟ در قسمتهایی از این نوع بازیها لازم است تا یک کار گروهی انجام گيرد. به عنوان مثال گروهی از سربازان به طرف محل خاصی حرکت می کنند . برای آنکه حرکت این گروه از مکانی به مکان دیگر طبيعی به نظر برسد باید اصول جمعيتها (در مورد حيوانات گله ها) رعایت شوند. این مسئله در هوش مصنوعی معروف است به مسئله جمعيتها یا Flock

تکنولوژی ها و ابزارهای ساخت بازی
game

در این مقاله با اغلب تکنولوژی های رایج ساخت بازی های رایانه ای آشنا می شوید. تاریخچه گرافیک رایانه ای، موتورهای بازی و بخشهای مختلف آن، انواع APIها ی گرافیکی و بسیاری نکات دیگر از جمله مواردی هستند که در این مقاله بررسی شده اند.

برنامه نویسی بازی با GDI+ - بخش اول: JumpoGame
game

در این مقاله ضمن آشنایی مقدماتی با امکانات GDI+ در .NET Framework و نحوه استفاده از آنها در ساخت بازیها، ساخت یک بازی ساده از نوع Board Game به نام Jumpo Game نیز آموزش داده شده است.

برنامه نویسی بازی با GDI+ - بخش دوم: JumpoGame
game

در قسمت دوم از آموزش GDI+ در طی طراحی و پیاده سازی بازی Clicko Game با امکانات بیشتری از GDI+ و .NET Framework برای پیاده سازی بازیها آشنا خواهید شد. همچنین با نحوه استفاده از صداها در .NET نیز آشنا خواهید شد.